Asiakkaasi ostaa, koska lukee tekstit kuten haluat
Ajattele mikä voima tekstillä on
Voit myydä enemmän, koska tiedät miten asiakkaasi toimii. Kirjoitat viestin ja hän ilmoittaa, että kyllä kiitos, ostan tämän!
Hyviä kirjaimia, myyviä sanoja, niillä voit myydä ja palvella asiakastasi.
85% ihmisistä aloittaa tuotteen tai palvelun etsimisen käyttämällä Google-hakua
Jos yrityksesi ei löydy sieltä, jää sivuillesi tai verkkokauppaan tutustuminen tekemättä. Jos sivut on tehty oikein, asiakas tulee lukemaan viestisi.
Copywriter on koulutettu tekstin tekemiseen
Usein riittää aivan tavallinen teksti, jota tuottaa suurin osa suomalaisista. Mutta jos ei kauppa käy, tai muusta syystä tarvitaan tehoa tekstiin, niin ammattilainen auttaa. Se, miten asia esitetään, ratkaisee. Kumpi myy paremmin? Joka kolmas arpa voittaa! Vaiko kyltti, jossa lukee; Osta arpa, vain 67 % arpalipukkeista on tyhjiä! Samat prosentit, mutta joka kolmas vaikuttaa lupaavammalta.
Kognitiivisen vinouman voima
Ihmiselle on ominaista lukea viestejä tiettyjen kaavojen mukaan. Markkinointi hyödyntää tätä tietoa. Käytetään esimerkiksi kehystämistä (framing), jolla sama asia saadaan esitettyä paremmassa valossa, vrt tuo arpajaisvoitto. Tai vaikka auktoriteettiharhaa. Jos kerran Teemu Selänne juo Valion maitoa, niin ostetaan meidän kiekkojunnullekin. Näitä ns. nopeita valintoja testataan mm. aivokuvantamisella. Enemmän informaatiota luemme silloin, kun tuote on kallis tai vaikeasti hahmotettavissa.
Näin teksti toimii
After reading the
the sentence, you are
now aware that the
the human brain
often does not
inform you that the
the word ”the” has
been repeated twice
every time.
Luin enemmän kuin kahteen kertaan että ymmärsin, kuinka jätän huomiotta tuon the the -toiston.